Followers

alhamdulillah ~ it done !

isk isk , da lme x bukak blog ni . apetah lagi nk update . 

so , arini aku dah buat something yg mmg ak sgt terharu !!! 
i've made it by myself !!!
tau x ape yg aku buat dgn sendirinye ??
kek !! teruja sangat !!! mama , abah , senang cite family aku sume support aku .. 
 
so , ini adelah hasilnyeeee 


first cake yg siap  !!! yg ni aku bakar ,, dan dihias oleh kakakku yg bernama suhaila madzlan .



haa ,, ini hasil ak buat . x dpt loyang 9 x 9 punye pasal . tepakselahhh gne bebanyak loyang .


yg loyang bulat tu terakhir tu ak hias , terbalik lee pulakk . smiley yg terbalik sbb lupe nk kalihkan . 
dan loyang bulat tu , dua-dua aku kukus . 
yg petak tu dibakar , sbabnye , x ckp tmpt tok kukus .



dan yg paling membanggakan ,,, topping tu ak buat sendiri tanpe mggunakan bahan yg dy suruh . 

bahan yg ak gne :
1) susu cair 
2) serbuk coklat . 
3) susu pekat .

susu cair tu digunakan utk bg dy banyak , i mean bagi dy berair lahh . 
then , masukkan serbuk coklat sampai coklat dy agak sme dgn kek . 
lepas tu , masukkan susu pekat untuk memaniskan dy . 

*tapi ni korang kene pepandai rase yeee ..


percubaan pertama ni mesti ade yg kurang . tau x ape yg kurangnyee ?? rse dy pahit ckit ... 
family ak kate sbb bnyk letak serbuk . ak ckp , xlahh , adik ikut sukatan lahh . 

tapi xpelahhh ... ak biar jeee . janji sume makan . skang ni tggl satu loyang jee .


dan , doakan semoga ak dpt buat kek carrot pulakkk . 
sbbnye , mak ak ske , dann sedap .
kek carrot ni , maksu ak penah buattt . 

pastu ak nk try buat red velvet pulakk . kalau ade rezeki . insyaAllah ~
sbbnye , bahan banyak yg kene beli ...


so , tu je ak  nk share . 

assalamualaikum ,

sincerely ,



No comments:

Post a Comment